اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد ریزش آوار ساختمان در حال تخریب + تصویر (۳۰ اردیبهشت) تمدید ساعات کاری دفاتر ازدواج به مناسبت میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کشف ۱۴۰۰ گرم تریاک از معده یک قاچاقچی در بجستان (۳۰ اردیبهشت) سپاه مشهد و اصناف تامین برخی کالاهای ضروری سیل‌زدگان مشهد را برعهده گرفتند ادامه بارندگی و مه تا فرداشب در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور بازداشت زن‌وشوهر کلاهبردار (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟ + تصویر بازدید از موزه‌های تاریخ طبیعی کشور تا سوم خرداد ماه رایگان است پهپاد‌های هلال احمر به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور اعزام شدند شهرستان ورزقان کجاست و چقدر با تبریز فاصله دارد؟ منطقه جلفا کجاست؟ عواقب اجاره کارت‌های بانکی پلمب ۱۳ پاتوق خرده فروشان مواد افیونی در مشهد روزگار تلخ مرد مشهدی پس از ۵ ازدواج ناموفق پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٣) | آغاز مجدد بارش باران و رعدوبرق از اواسط هفته مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت + عکس
سرخط خبرها

۷۵هزار نیرو برای کادر سلامت مورد نیاز است

  • کد خبر: ۱۹۵۸۰۳
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
۷۵هزار نیرو برای کادر سلامت مورد نیاز است
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۵هزار نفر برای کادر سلامت نیاز است که ۴۰درصد از آن به پرستاری اختصاص داده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس عابدی در حاشیه مراسم کشوری بزرگداشت روز پرستار که امروز، ۳۰ آبان، در مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عزم دولت سیزدهم و وزارت بهداشت این است که به همه موضوعات مرتبط با پرستاری اعم از فرایند‌های مرتبط با مراقبت، انگیزه‌های شغلی و نگه‌داشت نیروی انسانی توجه ویژه‌ای داشته باشد. گواه این موضوع اجرای قانون تعرفه‌گذاری بعد از ۱۵ سال است.

وی افزود: به دلیل اینکه در ابتدای راه قرار داریم ممکن است محدودیت‌ها و نواقصی وجود داشته باشد، اما در نسخه‌های اخیر دستورالعمل بازتوزیع ویرایش‌های قابل توجهی انجام شده است. از شورای عالی بیمه و سازمان برنامه و بودجه انتطار می‌رود کمک کنند ارزش نسبی خدمات پرستاری، ضرایب ریالی و بسته‌های خدمتی افزایش پیدا کند. با صبوری از طرف همکاران و همت از طرف ما اتفاقات خوبی در زمینه تعرفه‌گذاری خواهد افتاد.

عابدی بیان کرد: در خصوص میزان اضافه کار، پیشنهادی به سازمان امور استخدامی کشوری برای اصلاح فرمول شده و منتظر پاسخ این سازمان هستیم. به محض دریافت بازنگری قابل توجهی در فرمول‌ها شده و از سایر ظرفیت‌های قانونی نیز استفاده خواهیم کرد تا شرایط معیشت همکاران بهبود پیدا کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر پرستار در بخش بالین در ۱۰۵۰ بیمارستان سراسر کشور مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: با توجه به اینکه در سنوات پیش رو جامعه سالمندی ما رو به افزایش خواهد بود، خدمات سلامت نیز رو به گسترش است. در این زمینه باید سه مسیر را دنبال کنیم. اول افزایش جذب و تربیت کادر تخصصی پرستاری است. در ۲۱۰دانشکده سالانه بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته پرستاری و بالغ بر ۳۰۰۰ نفر در رشته‌های اتاق عمل و هوشیاری تربیت می‌شوند که سالانه ۲۰ درصد به آن‌ها اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: دوم جذب و استخدام همکاران است که نیاز‌ها را به سازمان امور استخدامی اعلام کردیم. ۷۵ هزار نفر برای کلیه کادر سلامت نیاز است که ۴۰ درصد از آن به پرستاری اختصاص داده می‌شود. در مرحله اول برای ۲۵ هزار نفر مجوز صادر شده که ماه گذشته آزمون برگزار و نتایج روز گذشته اعلام شد. فرایند گزینش و مصاحبه شروع خواهد شد، امیدواریم تا پایان سال به نیروی سلامت کشور اضافه شوند.

عابدی اضافه کرد: سوم نگه‌داشتن نیرو‌هاست که باید به انگیزه شغلی توجه شود و در زمینه معیشت نیز نیاز به کار بیشتری است. اصلاح و ارتقای تعرفه‌گذاری پرستاری، اصلاح مبالغ ریالی اضافه کار و سایر موضوعات مورد درخواست جامعه سلامت به شکل جدی در حال پیگیری است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شهر‌های بزرگی مانند مشهد که جمعیت سیار دارند، سرانه پرستار به نسبت جمعیت و تخت باید متفاوت از فرمول‌های رسمی باشد که در این زمینه با اعلام نیاز دانشگاه، در نوبت جذب بعدی سهمیه بیشتری برای مجموعه خراسان رضوی به خصوص مشهد پیش‌بینی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->